Üdvözöljük az oszvaldgold weboldalán!

HARLEY DAVIDSON

2006

Bár pusztán kényelmes szállítóeszköznek indult, a Harley Davidson motorkerékpárt ma már kultusz övezi. Két keréken járó műalkotás. Valódi legenda, mely végigkísérte Amerika történelmének legutóbbi száz évét, és nem egy generációt ejtett rabul és tett a motorozás szerelmesévé a világ minden részén. A Harley Davidson Motor Company törvényes bejegyeztetése az amerikai cégbíróságon 1907. szeptember 17-én történt. Az elmúlt száz évben számtalan új fejlesztést felvonultató motorkerékpárt készítettek a vásárlók megelége- désére. Ilyenek voltak például a túrázásra kialakított Electra Glide-ok , melyek szépsége engem is megragadott. Így készült el az itt látható aranyozott ezüst modell, mely egy klasszikus túramotor kicsinyített mása. Teljes egészében kézimunka. Elkészítése két évig tartott. Anyaga: 925 ezrelékes Ezüst. Súlya: 1003 gr, hossza: 30 cm, magassága: 20 cm A Magyar Kézművességért Alapítvány és a Magyar Országos Művészi Kézműves Egyesület által rendezett, a „Magyar Kézművesség 2006” kiállításon díjat nyert.

BAROKK HARLEY DAVIDSON

2008

A Harley Davidson Motor Company 1907-es törvényes bejegyeztetése óta számtalan cég szakosodott a Harley Davidson motorkerékpárok átépítésére. Ezek a cégek minden igyekezetükkel arra törekedtek és törekednek, hogy ezt a műszaki csodát guruló műremekké alakítsák. Nekem ezek közül az egyik kedvencem az Orange Country Choppers. Ők inspiráltak mindvégig ennek az átépített Harley Davidson motor kicsinyített másának megtervezé- sében és megalkotásában.

Két év kitartó munkájának eredményeként 2008 februárjában készült el az itt látható aranyozott ezüst modell. A fantáziámat szabadon engedve, megpróbáltam egy igazán ékszer jellegű motort alkotni, ezért használtam olyan finomékszerre jellemző anyagokat mint a zománc és a drágakő. A barokk mindig is közel állt hozzám, így kézenfekvő volt hogy ennek a kornak stílusjegyeit használjam a modell készítésénél.

Anyaga: Ezüst (925 ezrelékes)
Briliáns súly: 0,5 ct
Nettó súlya: 724 gr, hossza: 25 cm, magassága: 12 cm Felhasznált egyéb anyagok: Ónix, nemesfa

MAYFLOWER

2005

Egy viharvert bárka kötött ki Észak-Amerika partjainál 1620 novemberében, s fedélzetéről alig száz ember szállt partra, hogy megalapítsa a kontinens első puritán települését. A hajó neve Mayflower volt, 1620 szeptember 6-án futott ki az angliai Plymouth kikötőjéből százkét telepessel és harminc fős legénységgel. A legenda szerint egy vihar lesodorta John Howlandot a fedélzetről, és csak a szerencsének és társainak köszönhető, hogy megmenekült, ezzel áttételesen nemcsak őt mentették meg, hanem Franklin Rooseveltet, Humphrey Bogar- tot és George Busht is, hiszen mindannyian ősüknek vallották, vallják Howlandot. Érdekesség még , hogy az első angol kivándorlók az Újvilág felé hajózva a Mayflower fedélzetén a mai darts játék egy régi formájával feledték a hosszú hajóút unalmát.

Az itt látható aranyozott ezüst modell a Mayflower vitorlás hajó pontos, kicsinyített mása. Négy év alatt készült el, teljes egészében kézi munkával. Súlya: 1050 gr, hossza: 35 cm, magassága: 32 cm

Díjat nyert, a Magyar Kézművességért Alapítvány és a Magyar Országos Művészi Kézműves Egyesület által rendezett, a „Magyar Kézművesség 2005” című kiállításon.

Tag :
Mayflower,

NEW BEDFORD WHALER

2005

A bálnavadászat, 1870 előtt nagyon fontos ipari tevékenység volt Új-Zélan- don, mivel a petróleum felfedezése előtt a bálnaolajat használták világításra, és a gépek kenőanyagaként. A jellegzetes bálnavadász hajó körülbelül 120 láb hosszú volt és 20−30 tengerész dolgozott rajta nagyon nehéz körülmé- nyek között. Ezek a veszélyes hajóutak akár 3−4 évig is eltartottak.

NEW BEDFORD kikötőjében, a bálnavadászat aranykorában 429 ilyen hajót regisztráltak.

Az itt látható hajó makett egy ilyen bálnavadász hajó pontos, kicsinyített mása.
Egy év alatt készült el és minden egyes alkatrésze kézimunka.
Súlya: 335 gr, hossza: 25 cm, magassága: 20 cm

Díjat nyert a Magyar Kézművességért Alapítvány és a Magyar Országos Művészi Kézműves Egyesület által rendezett, a „Magyar Kézművesség 2005” című kiállításon.

ROLLS-ROYCE PHANTOM II

2005

A Rolls-Royce gépkocsit tökéletesnek szánták, és tökéletes is volt. Így lett a királyok, maharadzsák, császárok és dúsgazdag ipar- mágnások első számú kedvence, a kifinomult ízlés szimbóluma és a kompromisszumok nélküli kidolgozásért vagyonokat fizető milliár- dosok féltett kincse.

Frederick Henry Royce, a szegény munkáscsaládból származó ügyes mérnök és Charles Stewart Rolls, a gazdag brit főnemes 1906 márciusában cégeik egyesítésével hozták létre a Rolls-Royce autó- gyárat.

Első közös modelljük a legendás Silver Ghost volt, melyet 1925-ben az ebből továbbfejlesztett Phantom I, majd 1929-ben a komforto- sabb felfüggesztésű, 7,6 literes motorú, Phantom II követett.

Az itt látható, aranyozott ezüst Rolls-Royce modell, egy maharadzsa Phantom II autójának pontos kicsinyített mása. Az eredeti autót 2010 májusá- ban árverezték Monacóban.

Súlya: 985 gr, hossza: 23 cm, szélessége: 8 cm. Minden egyes darabja egyedi kézimunka és elkészítéséhez körülbelül másfél évre volt szükség.

MERCEDES-BENZ 540K

2005

A Mercedes-Benz márkanév ma már fogalom, az európai polgári jólét megtestesítője, mely fejlesztéseivel, azóta is újabb és újabb mérföldkövet állít az autóiparban. Mindezt két géniusznak, Gottlieb Daimlernek és Karl Benznek köszönhetjük, akik 1886- ban egymástól függetlenül megalkották a belsőégésű motorral hajtott gépjárművet, mellyel forradalmasítani lehetett a személy- szállítást. Szerencsére felfigyelt munkájukra egy dúsgazdag osztrák vállalkozó, Emil Jellinek, aki jó kapcsolatokat ápolt a nemzetközi pénzügyi körökkel és az arisztokráciával, így 1898-ban elkezdett Daimler automobilokat értékesíteni. Komoly megrendelései mellett egy kikötése volt, hogy az új automobilokat Mercedes nevet viselő lánya után nevezzék el. A Mercedes márkanevet 1902. június 23-án jegyezték be, és már szeptember 26-án védettség alá helyezték. A Mercedes jelvény, a háromágú csillag 1910-től tűnt fel minden autó- juk hűtőjén, majd 1921-ben nyerte el végleges formáját. Ez a jelvény utalás arra, hogy a cég a három őselemi, úgymint földi, vízi és légi közlekedésre szolgáló motorok gyártásával foglalkozik. Daimler és Benz évtizedeken át vetélkedtek, de az első világháború és az azt követő gazdasági összeomlás értelmetlenné tette a küzdelmet, így 1924-ben aláírták az egyesülési szerződést és közösen Merce- des-Benz néven folytatták tovább. 1934-ben elkészült a Mercedes 500K, mely a Mercedes 380-ast váltotta fel. Erősebb volt elődjénél és már tízféle karosszéria változattal lehetett megvásárolni. Majd 1936-ban ezt követte a Mercedes 540K, ez még nagyobb és még erősebb motorral készült. Volt belőle kétüléses kabrió, négyüléses kupé és páncélozott limuzin is. A nyolc hengeres motort egy 115 LE teljesítményű, 540cm3-es motorra növelték, mely egy csatolt Roots kompresszorral akár 180 lóerő leadására is képes volt. Az autók végsebessége a 170 km/h volt s, ennek az őrült tempónak megféke- zésére a négy hidraulikus dobfék szolgált.

Az itt látható Mercedes-Benz, egy 540K modell kicsinyített mása.
Az autó paramétereit megtartva, a külalakját kicsit ékszerész szemmel átdol- goztam. Ezt a modellt több mint 2000 db féldrágakő díszíti, nem beszélve az áttetsző tűzzománc és a gyöngyház együttes alkalmazásáról.
Anyaga: 925 ezrelékes aranyozott ezüst, súlya: 910 gr, hossza: 21 cm, szélessége: 8 cm.

ASTON MARTIN

2005

Az Aston Martin egy legendás brit autómárka, amely a brit hagyo- mányokat, sportosságot és ez eleganciát jelképezi. A márkát 1913-ban Lionel Martin és Robert Bamford alapította. Az első kocsijukkal rögtön be is neveztek egy hegyi versenyre. A hegy neve Aston volt, a versenyt megnyerték, s így el is keresztelték a vállalatot Aston Mar- tin-nak. Az első utcai autójukat 1915-ben értékesítették, de a verseny- gépek fejlesztése persze ekkor sem állt le és rendszeresen részt vettek a kontinensen rendezett viadalokon.

A háború után,1947-ben David Brown felvásárolta a céget, és teljes gőzzel beindult újra a sportautók fejlesztése. Majd, 1949-ben a DB2-re keresztelt prototípussal David Brown úr halhatatlanná tette a nevét. A pilóták sorra szállították a győzelmeket, így az Aston Martinnak sikerült az autós hierarchia legmagasabb régióiba felküzdenie magát.

1963-ban, a versenypályák után a filmvásznon is sikert aratott az ak- kor megjelenő DB5 típusjelzésű autó. A siker hatására a Bond sorozat szinte minden darabjában egy Aston Martin volt a 007-es ügynök szolgálati autója. 1987-ben azonban vége lett az önállóságnak, hiszen a Ford Motor Company megvásárolta az Aston Martin részvényeinek 75 százalékát majd 1994-ben a cég részvényeinek fennmaradó 25 százalékára is rátette a kezét.

A itt látható Aston Martin modell, egy DBS kicsinyített mása. Az autót övező hangulatos olasz kisváros, talán még jobban kiemeli a 2500 db féldrágakővel dí- szített modern vonalvezetéses luxusautó szépségét. Mint a modell, mint a templom és az utca részlet egyedi kézimunkával készült, 925 ezrelékes, Sterling ezüstből.

Az autó: súly: 850 gr, hossz: 20 cm, szélesség: 8,5 cm templom: súly: 310 gr, hossz: 22 cm, magasság: 22 cm

Tag :
Aston Martin,

FERRARI SA APERTA

2005

Ez az exkluzív, nyitott tetejű sportautó 2010-ben debütált a Párizsi Autószalonon, a Pininfarina tervezőjének 80. születésnapja alkalmából. Éppen ezért, ebből a típusból csak 80 darabot gyártottak.

Az SA rövidítés Sergio Pininfarina és fia, Andrea nevének kezdőbetűit jelenti, akik 1930-ban alapították és működtették a Pininfarina társaságot.

A Ferrarinak ezt a típusát, már az első ránézésre szembe tűnően hosszú motorháztető, kényelmes ülések és egy igazán rövid hátsó jellemzi. A Berlinetta-hoz viszonyítva néhány különbség azonban azonnal nyilvánvaló, ennek a szigorúan kétüléses típusnak nincs kemény teteje, hanem szorosan illeszkedő puha tetővel rendelkezik. Teljesítményéhez, a lenyűgöző 670 lóerőhöz, valamint a 325 km / h legnagyobb sebes- ség eléréséhez szükséges energiát egy 12 hengeres, 5 999 cm3-es, V 12 motor biztosítja. Ugyan a megerősített alváz miatt a sportkocsi tömege meghaladja az 1500 kg-ot, de mindez csak is a maximális biztonság érdekében teszi. Sőt, a vezetésdinamikai beállításának köszönhető- en ugyanúgy alkalmas a közutakra, mint a versenypályára, így még tapasztalatlan sofőrök is kipróbálhatják a 3,6 másodperc alatt, 0-ról 100 km/h-ra gyorsítás élményét is.

Az itt látható modell, egy eredeti Ferrari Aperta pontos kicsinyített mása. Egyedi, kézimunkával készült 925 ezrelékes, Sterling ezüstből. Úgy gondoltam 3100 db féldrágakővel megpróbálom ezt a gyönyörű vonalú sportautót még szikrázóbbá tenni.

Az autó: súly: 980 gr, hossz: 19,5 cm, szélesség: 9,5 cm, magasság: 5,5 cm

ANTIK HADIGÁLYA

2005

Az ókori civilizációk terjeszkedésének egyik kulcseleme a hajózás volt. Ahhoz azonban, hogy a hajók komoly hadi célokat szolgáljanak nagy fejlődésen kellett átesniük.

Az itt látható hajó egy ősi hadigálya kicsinyített mása, bár csak egy evezősoros, de így is elég gyors és fordulékony lehetett a szél irányától és erejétől függetlenül. A gálya orrán kiképzett bronzborítású „döfőkos” az ellenséges hajók elsüllyesztésére szolgált. A hajó- korlátra kívülről pajzsokat erősítettek, ezzel védve a legénységet a nyílzáportól, miközben a fedélzeten egy íjásztoronyból fedezni tudták saját katonáik hadmozdulatait. Gyakorlatilag így szárazföldi hadviseléssé alakították a tengeri ütközeteket.

A makett 925 ezrelékes Sterling ezüstből készült. Súlya: 1040 gr, szélessége: 19 cm, hossza: 38 cm, magassága: 23 cm

CADILLAC

2005

A Cadillac az egyik legismertebb amerikai autómárka a világon, amely főleg luxuskategóriájú autók gyártásáról híres. A céget, 1902-ben, alapította Henry Leland, majd 1908-ban eladta a vállalatot a General Motorsnak, amely azóta is birtokolja. Maga a Cadillac név,Detroit alapítójához, Antoine Laumet de La Mothe Cadillac nevéhez kötődik, aki egyben Henry Leland őse is volt. A jármű logója a családi címerüket vette alapul, bár a logó az évek során többször is változott. A Cadillac jelenleg több mint 50 országba exportál, ugyan akkor a gyártott autók jelen- tős részét ma is a belföldi piacon értékesíti.

1930-ban kezdett a Cadillac 16 hengeres motorokkal felszerelt személygépkocsikat gyártani, ezek váltak később a gyár ikonjaivá. A New York-i Autószalonon történt bemutató után a sajtó megőrült értük, minden autókkal fog- lalkozó médium középpontjában a V16 állt. Eleinte napi pár autó készült főleg hazai megrendelőknek, majd 1933- ban bemutatták az itt látható V16 Town Car-t, városi autót, amely eredetileg Joan Crawford híres filmszínésznő tulajdonában volt. Ebből a modellből csak 3 prototípus készült az N 5525 karosszéria használatával.

A makett ennek a Cadillac Town Car autónak a pontos kicsinyített mása. A külső megjelenését kicsit átalakítottam, ékszer jellegűvé tettem. Minden egyes darabja kézimunka, alapanyaga 925 ezrelékes Sterling ezüst.
Súly: 1220 gr., hossz: 25 cm., szélesség: 9 cm., magasság: 8 cm
A modell csillogását 3400 db, kézzel foglalt, féldrágakő fokozza, sőt a pontos idő leolvasását egy pótkerékbe illesztett, ma is tökéletesen működő, 1970-es Omega Seamaster teszi lehetővé.

Tag :
Cadillac,